Sunday, 28 August 2016

Transfer ke Kuching atau ke Kota Kinabalu?

Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang. Macam-macam dugaan pulak datang bulan Ogos ni. Bermula dengan arahan pertukaran saya ke Kuching pada awal bulan, disusuli pulak arahan pertukaran my inche suami ke Kota Kinabalu. Hattuuu diaaaa. Berderet-deret Allah bagi hadiah. 

Berita pertukaran post saya ke Kuching memang buat perasaan bercampur baur. Suka dan tak suka. Haaa acaner tu, acaner tuuu. Suka sebab kerja kan...tak suka sebab tak sanggup nak berjauhan dari suami. Dannnn tiada rayuan diterima untuk pertukaran tu. So selepas bincang-bincang, timbang tara baik buruk dengan suami sekali lagi saya ambil keputusan melepaskan kerja tersebut huhu. Ini kali ke2 saya melepaskan jawatan disebabkan majikan hantar ke kawasan lain. Masa kerja dengan Yayasan Sejahtera dulupun saya melepaskan jawatan sebab dipaksa ke Kelantan. Walaupun dipindahkan ke negeri kelahiran sendiri, saya tak berapa happy sebab my inche suami tak boleh pindah. So, saya berkorban demi anak. Tak nak lah anak saya berjauhan dengan papa dia. Duit boleh dicari, tapi ikatan dan kasih sayang lebih penting. Lagipun saya ada pilihan lain dengan buat bisness Shaklee. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan saya. Hampir 3 tahun saya buat bisness Shaklee full time, tiba-tiba dapat tawaran masuk kerja gomen walaupun post kontrak jadi my inche suami advised supaya terima, so sebagai isteri solehah dan mithali (sangatttt  kan) saya pun terima. Lagipun saya suka post tu...berkaitan dengan research, ada bau bau belacan bidang sains sukan juga...hehhhh memang bidang ai leee tu. Barulah kena sarjana muda sains sukan dan sarjana pentadbiran awam, fuhhh akhirnyaaa. Tapi kan perancangan Allah itu lebih baik, elok je lepas raya dpt arahan post saya sebenarnya di Kuching, bukannya di HQ Putrajaya. Haddoiiii senak otakkkkk, bulan Ogos sila lapor diri. Sedih yahamattt tau...Ok pendekkan cerita biarlah demi keluarga ku, aku berkorban sekali lagi. Chewahhhhh. Saya sebenarnya tak sanggup dan seboleh bolehnya taknak anak2 jauh daripada papa dia. Takde rezeki untuk post jawatan itu. Redha ajelah. Tidak mengapalah, Kuching akan tetap dalam kenangan. Waktu bertugas di UM dulu selalu jugak ke Kuching atas urusan kerja. Jadi tidak lah orang kata tak pernah jejak kaki ke Kuching kan hAhaha. Meh layan sekeping gambor dengan mood terobek masa selim melim di bandar Kuching hahahaha.

Baru Balik Meeting dengan Sarawak State Planning Unit (SPU) masa. 

Tak kisah dan taklah risau sangat walaupun berhenti kerja, sebab bisness Shaklee kan ada, masih boleh dapat income juga. Syukur!!!! Oh yerr sapa nak belajar cara menjana income dengan Shaklee boleh cari saya yer. Saya boleh tunjukkan caranya nak buat bisness secara full time atau part time. Modal kecik je uollssss.

26 Ogos suami pulak dapat arahan ditukar kan ke Kota Kinabalu (KK). Ya Allah, rasa macam dihempap batu. Oh noooo, terus mak bermasam muka kejap dengan inche suami hahaha. Entah kenapa hati berat nak pergi- maybe sebab di KK tiada saudara masa saya. Sabah negeri kelahiran inche suami of course laa dia suka kan. Nak tak nak sekali lagi sebagai isteri solehah dan mithali saya pasrah dan redha dengan keputusan suami. Ya Allah tentunya ada hikmah besar yang bakal Engkau berikan kepadaku. Ayat memujuk hati kannn. KK pun bukanlah asing buat saya. Banyak kali dah sampai KK. Malah hampir semua daerah di Sabah tu saya dah jelajah walaupun saya orang Kelate. Dan paling best inche suami yang Sabahan ni pula banyak tempat belum sampai haha. Jangan terkejut di sendiri belum pernah sampai Pulau Mabul atau Pulau Sipadan hahaha. Ok part ni saya menang hahaha. Syukur diberi rezeki menjelajah negeri orang masa bekerja di UM dan Yayasan Sejahtera dulu.

Jadinya, selepas ini saya akan bermastautin di KK untuk tempoh tak tahu berapa lama huhuhu. Sekali lagi diingatkan yer isteri Solehah dan Mithali kan hahahaha. Untuk sedapkan hati sendiri ok lah duduk KK nanti boleh beli perabot jati bebanyak. Ehh apa kena mengena yer??? Ok kita tunggu dan lihat.

Babaiiii





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...