Showing posts with label AntiOxidant. Show all posts
Showing posts with label AntiOxidant. Show all posts

Tuesday, 20 January 2015

Rahsia Awet Muda Tanpa Suntikan

Bila sebut tentang 'Awet Muda Tanpa Suntikan' dalam kepala mesti berfikir ada ke kekdah nak nampak cantik dan awet muda tanpa perlukan suntikan? Kalau masyarakat dulu mengamalkan susuk untuk kelihatan awet muda dan tidak dimamah usia. Malah zaman 90an pun masih ada yang mengamalkan susuk untuk terus kelihatan awet muda dan jelita. Tapi zaman moden sekarang banyak klinik yang menyediakan rawatan suntikan untuk kelihatan awet muda, cantik, gebu gebas ni. Dan fungsi susuk tradisional makin ditelan zaman, seiring dengan perubahan dunia perubatan kecantikan. Kini masyarakat lebih sukakan rawatan moden dengan menggunakan suntikan. Antara suntikan yang digunakan untuk nampak awet muda ialah suntikan botox, suntikan vitamin C dan bermacam lagi jenis suntikan yang pelik-pelik namanya. Eiii ngeri pulak tengok kulit muka di cucuk-cucuk dengan jarum huhuhu.

Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo
Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo



Sebenarnya saya adalah antara followers Idealist Clinic milik Dr Aidil Azry , sebabitu lah saya kenal dengan pelbagai rawatan moden untuk kekal cantik dan jelita. Ada yanag memerlukan suntikan, ada yang menggunakan laser dan sebagainya. Ohh yer saya bukan nak promotekan clicnic ni sebab saya memang tak ada kena mengena dengan clinic ni, juga takde kena mengena dalam clinic ni cuma saya berkongsi dengan ada tentang banyaknya jenis rawatan untuk kelihatan awet muda, cantik, kurus dengan rawatan serba canggih dan moden. Anda boleh follow Instagram tersebut jika anda memilih untuk kaedah 'susuk moden' untuk kelihatan awet muda. Dan anda akan jumpa beberapa artis terkenal tanahair yang mendapatkan rawatan kulit muka di clinic tersebut. So jangan mudah tertipu dengan artis yang menjadi duta sesuatu produk kecantikan yer, sebabnya selain daripada produk kecantikan yang mereka wakili , mereka juga menjalankan kaedah kecantikan moden untuk terus kelihatan awet muda dan jelita setiap masa.

Ohhh yer saya tak cakap rawatan ni salah, sebab hak kita masing-masing untuk pilih kaedah yang macam mana untuk kekal awet muda dan cantik. Tetapi, bagi saya yang penakut ni, saya lebih suka memilih kaedah semulajadi untuk nampak awet muda berbanding rawatan moden. Wahhh rawatan macam mana tu? Apakah kaedah yang saya guna tu? Hehehe. Guna daun-daun secara semulajadi ke? Nak kelihatan awet muda kena makan sayur dan buah-buahan anti oksidan. Tapi bayangkan berapa banyak buah-buahan anti oksidan seperti anggur (merah dan hitam), delima, blueberry, strawberry, repsberry, kurma, kismis, plum, hazelnut, dan bermacam-yang perlu dimakan untuk sentiasa kelihatan awet muda ni? Satu hal tentang anti oksidan ni ialah semakin gelap warna buah atau sayur sayuran tu menandakan semakin tinggi kandungan anti oksidannya. Jom layan antara beberapa jenis makanan yang tinggi antioksidannya.


Antara Makanan High Antioxidant
Antara Makanan High Antioxidant 


Kita memang tidak boleh dan tak mampu untuk melawan penuaan yang berlaku, tetapi kita boleh mengawal penuaan berlaku sebelum sampai masanya. Kajian sains mendapati proses penuaan boleh diperlahankan manakala penyakit yang berkaitan dengannya juga boleh dicegah. Kajian saintifik mempunyai bukti yang kukuh menunjukkan bahawa bahan semulajadi yang terdapat dalam anggur yang dikenali sebagai resveratrol berupaya mengubah kesan negatif akibat pengambilan makanan dengan kalori tinggi dan meningkatkan jangka hayat pada tikus yang diuji. Untuk makluman resveratrol biasanya banyak di temui di dalam kandungan wine. Kenapa banyak dalam wine? Sebab bahan utama membuat wine adalah mengguankan anggur. Proses melambatkan proses penuaan boleh berlaku jika kita mengamalkan meminum ekstrak daripada tumbuhan semulajadi seperti Polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, european Elderberry, dan lobak ungu. Minuman ini telah pun dibuktikan oleh saintis dapat melambatkan proses penuaan dan kita mampu kelihatan awet muda tanpa suntikan. Minuman yang saya maksudkan ini ialah VIVIX, produk ini telah dipaternkan khas untuk Shaklee Corp. Salah seorang penyelidik yang menjalankan kajian mengenai keberkesanan vivix sebagai anti aging ialah David Sichlair yang merupakan penyelidik daripada Harvard Universit. Hasil kajian dan keberkesanan Vivix sebagai anti penuaan boleh di baca di link ini.

Shaklee telah mengenalpasti dan mencipta campuran polifenol yang 10 kali lebih berkuasa berbanding hanya resveratrol dalam menangani empat mekanisme penuaan sel. Wahhh jadinya campuran bahan dalam minuman botanikal vivix ini sangat ermmmm terbaik kerana ianya digabung kan dengan tumbuhan yang bukansahaja untuk memberikan awet muda tetapi membantu menyihatkan badan.

Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan
Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan



Ada beberapa teori mengapa manusia menjadi tua.

Teori Pertama berkait dengan faktor genetik iaitu sesuatu yang sudah diprogramkan, misalnya berapa kali sel akan membiak dan menggantikan sel yang lama telah dikodkan dalam program genetik. Contohnya sel yang diprogramkan untuk 60 tahun, apabila sampai usia 60 tahun, graf aktivitinya mula menurun.

Teori Kedua pula apabila seseorang menjadi tua mungkin disebabkan kesan toksin di dalam persekitaran atau pemakanan. Toksin yang terdapat secara semulajadi di dalam bentuk radikal atau ion bebas atau yang dihasilkan bahan kimia, contohnya rokok menyebabkan kematian sel lebih awal daripada kematian secara semulajadi.



Kenapa Vivix di kenalpasti sebagai anti penuaan? Apakah mekanisme utama yang terkandung dalam Vivix sehingga ia dikatakan sebagai membantu kita kelihatan 25 tahun lebih muda? Ini adalah kerana Vivix bertindah hingga ke bahagian sell (DNA) kita. Seperti mana yang kita tahu segala penyakit dan proses penuaan sangat berkait rapat dengan DNA kita. Kita mudah sakit kerana DNA kita di serang oleh virus dan bakhteria, DNA yang tua sebelum usia menyebab kan kita kelihatan lebih tua daripada usia sebenar. Dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular. Vivix bertindak dengan 4 mekanisme penuaan sel iaitu:

1. Melindungi dan Membaiki DNA
Vivix melindungi DNA daripada kerosakan oleh pencemaran, toksin, makanan berlemak dan sebagainya.

2. Menyelaraskan Genetik
Membantu melambat penuaan sel.

3. Mengeluarkan Tenaga Sel
Tenaga dalam tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru (mitokandria ni adalah penjana tenaga dalam tubuh). Sebab itulah mereka yang mengamalkan Vivix ni sentiasa rasa bertenaga, kurang penat atau letih.

4. Memperlahankan Proses Penuaan AGE (AGE – ADVANCED GLYCATION END PRODUCTS)
Jika AGE banyak sangat dalam badan manusia ia boleh menyebabkan kerosakan sel. Jadi ramuan dalam Vivix 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol mampu melambatkan pembentukan AGE.


Saya sendiri mengamalkan sesudu besar vivix setiap hari. Kadang-kadang saya jadikan jus vivix dimana sesudu besar vivix dibancuh dengan sebotoi air dan minum whole day. Tambah pulak manfaat Vivix ni bukan sahaja untuk kelihatan 25 tahun lebih muda, tetapi manfaat lain juga banyak dapat di nikmati oleh pengamal Vivix. Harganya pun jauh lebih murah daripada kaedah suntikan tu kan, dan yang paling penting ianya diformulakan daripada bahan semulajadi, selamat dan ternyata berkesan. Bulan Januari ni Promosi Vivix beli 6 percuma 1 dan beli 2 botol dapat penjimatan 5%. Dapat free membership juga untuk kedua-dua promosi ini. Uolls apa tunggu lagi kan, masa ni lah nak memborong Vivix sebelum harga naik bulan April nanti. GST oh GST ooiii jangan buat-buat lupa bila tiba saatnya GST dilaksanakan nanti.



Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan
Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan

Campuran Vivix Dan Performance Drink
Campuran Vivix Dan Performance Drink

LOVE 
Masliza 012-2965214
SID :908080
Email : nurmasliza@gmail.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...