Showing posts with label Awet Muda. Show all posts
Showing posts with label Awet Muda. Show all posts

Wednesday, 20 May 2015

Mandi Bunga Sendiri Di Rumah.


Mandi Bunga
Mandi Bunga

Assalamualaikum. Tetiba hari ni terasa nak berkongsi tentang MANDI BUNGA. Sebenarnya mandi bungan ni banyak dilakukan oleh penganut agama Hindu di mana campuran bunga-bungaan dan mandi di sungai. Dalam kepercayaan Hindu, tumbuh-tumbuhan mempunyai banyak kegunaan di dalam serba-serbi ritual yang dijalankan. Kalau kita perasan kebanyakan SPA Bali, mandi bunag ni sangat sinonim kan. 

Mandi Bunga
Mandi Bunga

Dari sudut Islam setakat yang saya pelajari ianya tidak ada termaktub di dalam nas yang sahih, cuma ianya menjadi suatu kebiasaan atau adat. Tidak salah jika kita mandi bunga, tetapi niat haruslah betul. Niat dilakukan kerana Allah SWT supaya tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Amalan mandi bunga ini sebenarnya jika dilihat dari sudut sains adalah baik, kerana menurut Dr. Fadzilah Kamsah melalui satu siri ceramahnya beliau, menyebut:

‘Mandi bunga ini dapat menaikkan seri wajah kerana badan manusia itu kembali segar selepas mandi bunga ini di lakukan kerana khasiat yang terdapat pada bunga ini menyerap kedalam tubuh badan’

Jadi amalan ini sebenarnya mempunyai khasiat tertentu yang baik untuk individu yang melakukannya. Dan hujah ini dengan kajian dari pihak lain, dimana hasil kajian itu mendapati:

“Mandi bunga membawa banyak faedah, bunga dikatakan pencerap 
tenaga matahari yang paling baik, mandi dengan air bercampur 
bunga memungkinkan kita mendapat kebaikan-kebaikan tenaga 
matahari yang telah dicerap serta diproses oleh bunga.”


Disebabkan mandi bunga ini memberikan kebaikan kepada manusia, maka jika kita lihat pusat kecantikan dan SPA menjadikan mandi bunga ini sebagai salah satu pakej mereka. Kalau dulu-dulu saya ingat orang tua selalu cakap mandi bunga supaya cepat dapat jodoh, nak menolak bala dan sebagainya. Tetapi itu hanya lah warisan cakap-cakap daripada orang tua, dengar sahaj, dan jangan melawan. Sebab mandi bunga bukan boleh memeprcepatkan jodoh manusia pun heheh, JODOH PERTEMUAN AJAL MAUT semuanya daripada Allah SWT, Amalan mandi bunga ini telah dibuktikan secara saintifik yang terbukti dapat menyihatkan tubuh badan dan menyegarkan badan.

Mandi Bunga Sendiri Di Rumah
Mandi Bunga Sendiri Di Rumah

Pada saya sendiri memang sebelum ini pernah mandi bunga tapi buat sendiri saja dirumah hehehe. Tuuan mandi bunga yang saya lakukan adalah semata-mata sebab nak jimat duit daripada pergi SPA. Hehehehe. Selain daripada tu, saya sangat suka mandi  bunga ni sebab wangian daripada campuran bunga tu sangat menyegarkan. Tiada niat apa-apa. Tapi itu dulu lah...sekarang ni nak mandi bunga pun susah sebab dah ada anak. Hehehe. Tapi serius saya akui, kesegaran dan aura selepas mandi bunga sangat mempengaruhi mood saya. Orang tua cakap nak mandi bunga kena ada 7 jenis bunga, tapi saya main hamtam sahaja hehehehe. Saya pun tak de lah nak guna limau purut ke, limau nipis ke, hanya bunga rose atau bunga mawar merah, putih dan kekadang ada bunga cempaka saya campur sekali. heheheh. Maklumlah buat rawatan SPA di rumah kan. Hehehehe. Nak labih wangi lagi campurkan beberapa titik rose water atau air mawar. Dulu-dulu mustika ratu ada keluarkan air mawar ni, sekarang saya tak pasti pulak ada atau tidak. Yang sering saya guna adalah seperti pic di bawah ni.

Rose Water Atau Air Mawar
Rose Water Atau Air Mawar


Sebab utama kita mandi bunga zaman sekarang ni bukanlah sebab nak bertemu jodoh lagi kan. Oh hyer kalau dulu-dulu amalan mandi bunga di dikaitan dengan aktiviti perbomohan. Tapi wanita urban sekarang ni mandi bunga sebab nak rilex kan badan, nak segarkan badan. So tak wujud lagi isu ilmu songsang. Yang penting nawaitu kita, haruslah percayakan kekuasaan Allah SWT.

Saya pernah terbaca tentang kebaikan setiap bunga yang di guna adalah berlainan.


Bunga dan Khasiat

1. Mawar merah - membuatkan seseorang menjadi lebih berani dan berkeyakinan tinggi.

2. Mawar putih - menyegarkan dan menyucikan badan supaya nampak lebih berseri.

3. Cempaka putih - melembut dan mewangikan badan.

4. Cempaka kuning - menyerikan wajah dan mewangikan badan.

5. Melur putih dan kuning - menyucikan dalaman.

6. Bunga kenanga - menaikkan seri dan senang didekati.

Kepada mereka yang nak merasa mandi lulur atau mandi bunga di SPA tetapi tak mampu, bolehlah buat mandi bunga di rumah. Just nak relaxkan badan, dan beri aroma wangi kepada diri kita. Kali terakhir saya mandi bunga adalah lepas pantang 4 tahun yang lepas hahahaha. Haddoi lamaaaa dah tu.....Masa tu mandi bunag di rumah nak segarkan badan sebab dah orang baru lepas bersalin memcam rasakan heheheh. Opss hanya yang dah ada anak je rasa cenggitu yer hehehehe. 








Tuesday, 20 January 2015

Rahsia Awet Muda Tanpa Suntikan

Bila sebut tentang 'Awet Muda Tanpa Suntikan' dalam kepala mesti berfikir ada ke kekdah nak nampak cantik dan awet muda tanpa perlukan suntikan? Kalau masyarakat dulu mengamalkan susuk untuk kelihatan awet muda dan tidak dimamah usia. Malah zaman 90an pun masih ada yang mengamalkan susuk untuk terus kelihatan awet muda dan jelita. Tapi zaman moden sekarang banyak klinik yang menyediakan rawatan suntikan untuk kelihatan awet muda, cantik, gebu gebas ni. Dan fungsi susuk tradisional makin ditelan zaman, seiring dengan perubahan dunia perubatan kecantikan. Kini masyarakat lebih sukakan rawatan moden dengan menggunakan suntikan. Antara suntikan yang digunakan untuk nampak awet muda ialah suntikan botox, suntikan vitamin C dan bermacam lagi jenis suntikan yang pelik-pelik namanya. Eiii ngeri pulak tengok kulit muka di cucuk-cucuk dengan jarum huhuhu.

Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo
Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo



Sebenarnya saya adalah antara followers Idealist Clinic milik Dr Aidil Azry , sebabitu lah saya kenal dengan pelbagai rawatan moden untuk kekal cantik dan jelita. Ada yanag memerlukan suntikan, ada yang menggunakan laser dan sebagainya. Ohh yer saya bukan nak promotekan clicnic ni sebab saya memang tak ada kena mengena dengan clinic ni, juga takde kena mengena dalam clinic ni cuma saya berkongsi dengan ada tentang banyaknya jenis rawatan untuk kelihatan awet muda, cantik, kurus dengan rawatan serba canggih dan moden. Anda boleh follow Instagram tersebut jika anda memilih untuk kaedah 'susuk moden' untuk kelihatan awet muda. Dan anda akan jumpa beberapa artis terkenal tanahair yang mendapatkan rawatan kulit muka di clinic tersebut. So jangan mudah tertipu dengan artis yang menjadi duta sesuatu produk kecantikan yer, sebabnya selain daripada produk kecantikan yang mereka wakili , mereka juga menjalankan kaedah kecantikan moden untuk terus kelihatan awet muda dan jelita setiap masa.

Ohhh yer saya tak cakap rawatan ni salah, sebab hak kita masing-masing untuk pilih kaedah yang macam mana untuk kekal awet muda dan cantik. Tetapi, bagi saya yang penakut ni, saya lebih suka memilih kaedah semulajadi untuk nampak awet muda berbanding rawatan moden. Wahhh rawatan macam mana tu? Apakah kaedah yang saya guna tu? Hehehe. Guna daun-daun secara semulajadi ke? Nak kelihatan awet muda kena makan sayur dan buah-buahan anti oksidan. Tapi bayangkan berapa banyak buah-buahan anti oksidan seperti anggur (merah dan hitam), delima, blueberry, strawberry, repsberry, kurma, kismis, plum, hazelnut, dan bermacam-yang perlu dimakan untuk sentiasa kelihatan awet muda ni? Satu hal tentang anti oksidan ni ialah semakin gelap warna buah atau sayur sayuran tu menandakan semakin tinggi kandungan anti oksidannya. Jom layan antara beberapa jenis makanan yang tinggi antioksidannya.


Antara Makanan High Antioxidant
Antara Makanan High Antioxidant 


Kita memang tidak boleh dan tak mampu untuk melawan penuaan yang berlaku, tetapi kita boleh mengawal penuaan berlaku sebelum sampai masanya. Kajian sains mendapati proses penuaan boleh diperlahankan manakala penyakit yang berkaitan dengannya juga boleh dicegah. Kajian saintifik mempunyai bukti yang kukuh menunjukkan bahawa bahan semulajadi yang terdapat dalam anggur yang dikenali sebagai resveratrol berupaya mengubah kesan negatif akibat pengambilan makanan dengan kalori tinggi dan meningkatkan jangka hayat pada tikus yang diuji. Untuk makluman resveratrol biasanya banyak di temui di dalam kandungan wine. Kenapa banyak dalam wine? Sebab bahan utama membuat wine adalah mengguankan anggur. Proses melambatkan proses penuaan boleh berlaku jika kita mengamalkan meminum ekstrak daripada tumbuhan semulajadi seperti Polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, european Elderberry, dan lobak ungu. Minuman ini telah pun dibuktikan oleh saintis dapat melambatkan proses penuaan dan kita mampu kelihatan awet muda tanpa suntikan. Minuman yang saya maksudkan ini ialah VIVIX, produk ini telah dipaternkan khas untuk Shaklee Corp. Salah seorang penyelidik yang menjalankan kajian mengenai keberkesanan vivix sebagai anti aging ialah David Sichlair yang merupakan penyelidik daripada Harvard Universit. Hasil kajian dan keberkesanan Vivix sebagai anti penuaan boleh di baca di link ini.

Shaklee telah mengenalpasti dan mencipta campuran polifenol yang 10 kali lebih berkuasa berbanding hanya resveratrol dalam menangani empat mekanisme penuaan sel. Wahhh jadinya campuran bahan dalam minuman botanikal vivix ini sangat ermmmm terbaik kerana ianya digabung kan dengan tumbuhan yang bukansahaja untuk memberikan awet muda tetapi membantu menyihatkan badan.

Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan
Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan



Ada beberapa teori mengapa manusia menjadi tua.

Teori Pertama berkait dengan faktor genetik iaitu sesuatu yang sudah diprogramkan, misalnya berapa kali sel akan membiak dan menggantikan sel yang lama telah dikodkan dalam program genetik. Contohnya sel yang diprogramkan untuk 60 tahun, apabila sampai usia 60 tahun, graf aktivitinya mula menurun.

Teori Kedua pula apabila seseorang menjadi tua mungkin disebabkan kesan toksin di dalam persekitaran atau pemakanan. Toksin yang terdapat secara semulajadi di dalam bentuk radikal atau ion bebas atau yang dihasilkan bahan kimia, contohnya rokok menyebabkan kematian sel lebih awal daripada kematian secara semulajadi.



Kenapa Vivix di kenalpasti sebagai anti penuaan? Apakah mekanisme utama yang terkandung dalam Vivix sehingga ia dikatakan sebagai membantu kita kelihatan 25 tahun lebih muda? Ini adalah kerana Vivix bertindah hingga ke bahagian sell (DNA) kita. Seperti mana yang kita tahu segala penyakit dan proses penuaan sangat berkait rapat dengan DNA kita. Kita mudah sakit kerana DNA kita di serang oleh virus dan bakhteria, DNA yang tua sebelum usia menyebab kan kita kelihatan lebih tua daripada usia sebenar. Dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular. Vivix bertindak dengan 4 mekanisme penuaan sel iaitu:

1. Melindungi dan Membaiki DNA
Vivix melindungi DNA daripada kerosakan oleh pencemaran, toksin, makanan berlemak dan sebagainya.

2. Menyelaraskan Genetik
Membantu melambat penuaan sel.

3. Mengeluarkan Tenaga Sel
Tenaga dalam tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru (mitokandria ni adalah penjana tenaga dalam tubuh). Sebab itulah mereka yang mengamalkan Vivix ni sentiasa rasa bertenaga, kurang penat atau letih.

4. Memperlahankan Proses Penuaan AGE (AGE – ADVANCED GLYCATION END PRODUCTS)
Jika AGE banyak sangat dalam badan manusia ia boleh menyebabkan kerosakan sel. Jadi ramuan dalam Vivix 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol mampu melambatkan pembentukan AGE.


Saya sendiri mengamalkan sesudu besar vivix setiap hari. Kadang-kadang saya jadikan jus vivix dimana sesudu besar vivix dibancuh dengan sebotoi air dan minum whole day. Tambah pulak manfaat Vivix ni bukan sahaja untuk kelihatan 25 tahun lebih muda, tetapi manfaat lain juga banyak dapat di nikmati oleh pengamal Vivix. Harganya pun jauh lebih murah daripada kaedah suntikan tu kan, dan yang paling penting ianya diformulakan daripada bahan semulajadi, selamat dan ternyata berkesan. Bulan Januari ni Promosi Vivix beli 6 percuma 1 dan beli 2 botol dapat penjimatan 5%. Dapat free membership juga untuk kedua-dua promosi ini. Uolls apa tunggu lagi kan, masa ni lah nak memborong Vivix sebelum harga naik bulan April nanti. GST oh GST ooiii jangan buat-buat lupa bila tiba saatnya GST dilaksanakan nanti.



Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan
Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan

Campuran Vivix Dan Performance Drink
Campuran Vivix Dan Performance Drink

LOVE 
Masliza 012-2965214
SID :908080
Email : nurmasliza@gmail.com

Tuesday, 9 September 2014

Sebab Saya Memilih Shaklee Collagen Powder

Bila namanya perempuan pastinya tak boleh lari daripada nak kelihatan sentiasa nampak awet muda, tegang, lawa je kan. Hehehe, tapi nak nampak muda dan tegang ni kena jugaklah tahu yang menjadikan kulit kita ni tegang dan anjal ialah kerana adanya kolagen. Haaa, kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah. Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. Kornia mata kita pun sebenarnya adalah kolagen. Sebab tu kalau kita perhatikan banyak produk sekarang ni di claim ada kolagen, sampaikan dalam kopi pun depa ckp ada kolagen.

Kolagen dalam badan kita mengalami penurunan sejak usia 20 tahun. Jom saya kongsikan gambar fasa kehilangan kolagen di bawah lapisan kulit manusia . 

Fasa Kehilangan Kolagen Mengikut Peringkat Umur
Fasa Kehilangan Kolagen Mengikut Peringkat Umur

Haaa, nampak tak bila kolagen makin susut, keanjalan kulit akan makin hilang? So daripada pic tu kita dapat bezakan antara kulit orang yang 20-an, 30-an, 40-an dan 50-an. Dengan kata mudah makin tua, tuuu kulit dah makin kedut-kedut laa. Opsss bukan mengata tapi berkongsi dengan anda yg inilah hakikatnya...

Saya akui saya sendiri mengamalkan meminum kolagen, dan semestinya kolagen pilihan saya ialah Shaklee Collagen Powder. Katanya SID kannn, tapi reason saya pilih SCP ialah kerana saya sangat yakin dengan 
1. Kualiti bahan yg digunakan
2. Keberkesananproduk
3. Reputasi pengeluar


Kualiti baha yang digunakan
SCP menggunakan bahan utama nya ialah sisik RSS atau sisik Ikan Merah yang terkenal tahan lasak. Lasak yang macam mana tu?? Ikan merah ni sebenarnya hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m. Di bawah lautan yang bertekanan tinggi, ia adalah sukar untuk ikan yang biasa untuk hidup. Patut lah kalau kita pergi pasar ikan pun, ikan merah ni memang mahal regenya betul tak? Hehehe ok saya penggemar ikan merah. 

Sumber Utama Collagen Shaklee
Sumber Utama Collagen Shaklee
Dan kolagen Shaklee ni juga menggunakan 7 bahan aktif semulajadi yang lain seperti ekstrak biji camiola japioca, ekstrak plaffia, ekstrak kerang-kerangan, vitamib C dan B, elastin daripada kolagen ikan serta bakteria baik (lactobasilus acidophilus). 


7 Bahan Campuran Collagen Shaklee
7 Bahan Campuran Collagen Shaklee

Keberkesanan produk
Dan kita sebagai pengguna perlu tahu bahawa kolagen yang halus teksturnya akan lebih mudah diserap oleh badan manusia. Saya sudah menjalankan beberapa penelitian di Google mencari molekul kolagen yang kurang daripada 1000 Dalton (da) . Namun kolagen Shaklee adalah yang paling rendah nilai Dalton iaitu 1000, sedangkan jenama lain ada yang 3000 da, 2500 da, 2000 da dan 1800 da. Maaf nama kolagen tidak saya nyatakan di sini namun pesain terdekat kolagen shaklee, El Marino juga melebihi 1000 da. So tekstur Kolagen Shaklee adalah lebih halusssss. Sorry Sharnaaz Ahmad , saya cilok sat perkataan 'halusssss" anda hehehehe.

SCP juga telah melalui pelbagai ujian klinikal dan memang dah terbukti memberikan kesan seawal 8 minggu penggunaannya. Itu kata kajian yang company lakukan. Tetapi selepas saya meneliti segala testimoni ramai yang yang mengatakan ianya menampakkan kesan seawal 7 hari penggunaannya. Pada saya sendiri sangat tak perasan yang muka makin glowing, dan muka semakin hilang garis-garis kecil di bawah mata. Dannnnn secara tak sengaja saya dapati parut luka cesarean semasa bersalinkan Muhammad Firas semakin mengecil. 

Keberkesanan Shaklee
Keberkesanan Shaklee

Ni keberkesanan kolagen pada diri saya. Anda boleh nampak perbezaan pada kami berdua. Walaupun kami sebaya, tetapi ramai yang mengatakan saya nampak muda berbanding sahabat saya ni.  Ni muka kami rasanya memang dua-dua pun xde make up. Bukan nak puji diri tapi inilah colagen effect pada diri saya. Paling best testimoni pengguna Shaklee dan E***N. Best tak????

Kami Sebaya - Beza Kulit Pengguna Collagen Shaklee dan Collagen Jenama Lain
Kami Sebaya dan Lihatlah Perbezaan Kami



Hasil Penggunaan Collagen Shaklee
Hasil Penggunaan Collagen Shaklee

Satu lagi sebab kenapa saya pilih SCP ni ialah selain dari berikan kulit yang halus dan anjal, kolagen ni jugak membantu memelihara sendi. Memang sakit sendi lutut dan buku lali akibat aktif silat olahraga zaman sekolah dah makin tak terasa. Serius saya agak terkejut masa memula amalkan kolagen dulu. Sikit demi sikit kesakitan lutut kiri dan buku lali kanan makin hilang. Bukan lah saya ckp hilang sekali gus, tetapi hari demi hari makin kurang terasa. Sebab apa pulak kolagen ni memelihara sendi? Haaa yg ni sebab campuran kerang-kerangan yang ada dalam kolagen shaklee itu lah... Uish banyak nau nau kelebihan shaklee collagen powder ni berbanding dengan yang lain. Memelihara jantung, kuku, gigi dan rambut uishhhh kiranya ALL IN ONE. Rasanya rugi sangat kalau saya tak pilih scp ni. 

Kelebihan Menggunakan Collagen Shaklee
Kelebihan Menggunakan Collagen Shaklee



Dan rahsia yang perlu kita semua tahu ialah kolagen ini paling berkesan jika kita diambil secara ORAL sewaktu perut kosong!

Reputasi Pengeluar 
Sebelum anda memilih kolagen yang memangnya berderet kat pasaran tu, perlu kita kaji dulu pengeluarnya tu. Bukan saya menafikan kebaikan produk keluaran tempatan, tetapi kita sebagai pengguna perlu bijak memilih produk yang selamat, berkesan dan paling penting mendapat kelulusan daripada pihak kementerian. Bukan apa, sekarang ni banyak benor produk yang konon nya ada kolagen, tetapi pihak pengeluar tidak mendaftarkan produk dengan kementerian lebih parah lagi kalau campuran produk tu beracun. Awas....janganlah kita nak beli yang murah jeeeee sedangkan kualiti nya belum tentu. Pilih lah dengan mata hati, kalau pengeluar yang tidak melakukan kajian klinikal serta RnD maknanya produk tu belum lah tentu lagi diuji bahannya, campurannya, keberkesanan nya. Oleh itu saya mohon pilih syarikat atau pengeluar yang memang dah ada reputasi mengeluarkan bahan2 yang selamat dan menggunakan sumber semulajadi. 

Shaklee sudah lebih 50 tahun berada di pasaran dunia, jadi kenapa saya perlu ragu-ragu. Beribu research dan test yang dibuat sebelum sesuatu produk di keluarkan. Dan tagline company tu pun always safe, always work, always green. Itu lah yang memang menambat hati saya. Kalau produk company ni tak berkualiti dah lama dah dia kena "halau" keluar daripada market kita kan... Kalau company yang belum terbukti produknya berkesan dlm jangka masa lama memang saya tak berani nak cuba. Eiii nanti kang di taruknya racun ke, atau diguna nya kolagen daripada khinzir ke macam mana??? Ohh ya kolagen daripada khinzir ni paling mudah utk diperolehi...

Siapa cakap kolagen shaklee ni mahal? Tak mahal pun, sebab khasit dan kebaikan nya sangat laaaaa banyakkkkk. Sekotak cuma RM298 sahaja. Rasa muda dan jadi muda...Perempuan pastinya sukaaaa sangat kan bila orang cakap "ehh awak nampak muda dari umur sebenar" memang kembang kembang hati tu (hidung tak yah cakap lah kan) hahahahaah. Tapi itulah hakikatnya. Kalau kita perempuan ni sanggup habiskan ratusan ringgit utk handbag berjenama, pakai pakaian daripada italy silk, atau menyarung kasut kulit buatan luar negara, apalah sangat kalau put aside duit utk kolagen ni kan. Haish isteri cantik suami sukaaa nyahhhh.... 

Nak order kolagen sempena bulan promosi beli 6 percuma 1 ni?? Boleh cecepat dail 012-2965214.

Shaklee Collagen Powder
Shaklee Collagen Powder


Try it, love it, share it ---SHAKLEE COLLAGEN POWDER is the best among the best...

Nur Masliza Muda


Sunday, 15 December 2013

KEPENTINGAN MINUM AIR

Banyak orang tak tahu dan sering mengabaikan pengambilan air putih dalam rutin seharian...disini saya senaraikan 9 sebab utama kita kene minum air...


1. Weight loss < -- jadi siapa2 yang dalam proses berdiet... harus makes sure tak berenggang dgn plainwater..Tahukah anda yang AIR adalah alat terbaik untuk menurunkan berat badan..kenapa..sebab ianya dapat menggantikan minuman yang berkalori tinggi seperti soda dan juice..Dan yang anda perlu tahu yang AIR ni bertindak menekankan selera makan anda...maksud saya mcm ni.. Dikala anda berasa lapar,yang sebenarnya anda hanya haus..so instead of minum air.anda pergi makan...cemanalah nak diet..jadi cukup sekadar minum air okay.Water has no fat, no calories, no carbs, no sugar. Drink plenty to help yourweight-loss regimen.
Kepentingan Air Dalam Hidup

2. Heart healthy <-- Ini lagi satu fakta yang anda perlu tahu untuk minum lots of plain waer...Minum air dalam kadar yang cukup dapat menurunkan risiko serangan penyait jantung....A six-year study published in the May 1, 2002 American Journal of Epidemiology found that those who drink more than 5 glasses of water a day were 41% less likely to die from a heart attack during the study period than those who drank less than two glasses.
3. Energy..Hakikatnya ..kekeringan dlm bdn dapat menarik tenaga kita dan membuat kita mudah letih.... If you're thirsty, you're already dehydrated -- and this can lead to fatigue, muscle weakness, dizziness and other symptoms.
4Headache cure..Lain2 gejala kekurangan air adalah sakit kepala... Ada sebab lain punca2 kita sakit kepala tapi kekeringan/dehydration adalah salah satu punca atau penyebabnya.
5. Healthy skin..Orang kata minum air akan dpt membersihkan kulit dan membuat ianya berseri... Well...semua ni bukan dalam satu malam yer.... tapi cuba dalam seminggu ni consisten minum air..dan lihat kesan ke atas kulit anda...jeng jeng jeng...
6. Digestive problems..Sistem penghadaman kita memerlukan air yang cukup untuk digest the food..Water can help cure stomach acid problems, and water along with fiber can cure constipation
7. Cleansing..Yang ni semua orang tahu lah kan..yang air ni digunakan olehbadan untuk flush out all the toxin sampah sarap dari body kita ni..kan
8. Cancer risk..drinking a healthy amount of water has also been found to reduce the risk of colon cancer by 45%. Drinking lots of water can also reduce the risk of bladder cancer by 50% and potentially reduce the risk of breast cancer.
9. Better exercise..Kalau bdn kita kekurangan air..ia akan melambatkan dan merencatkan aktiviti bersenam kita...semua jadi slow dan susah.Bersenam ni perlukan air tambahan..jadi make sure sebelum dan selepas bersenam tu.minum air yang mencukupi yer..

..nah..sekarang dah tahu kepentingan air.maka kenelah pilih yang terbaik..
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sunday, 10 March 2013

Testimoni pengguna kolagen shaklee

Wah,wah,wah...lamanya tak di update blog ini kan. Huhuhuu...buzy at field..wah gituwwwwww...Actually mmg buzy menguruskan hal-hal di field ni. bermacam ragam dan karenah manusia terpaksa dihadapi.
Harini saya menerima fedback yang sangat bagus daripada kastemer saya yang baru seminggu mencuba kollagen shaklee. Pepagi lagi dapat sms
"Salam Kak Mas, terima kasih perkenalkan saya dengan kolegen shaklee tu. Kawan-kawan saya ckp kulit muka bertambah berseri-seri" ,...

terharu akak pepagi dapat sms cenggini dik. Tapi tak dapat lah nak di kongsi testimoni ini kerana tuan empunya badan tersangatlah pemalu dan penyegan orangnya. Hehehehe

Ok nanti akan saya updatekan lagi tentang kebaikan menggunakan kolagen shaklee ini.


Hubungi saya Masliza melalui sms/whatapps 012-2965214 or lia_kirana16@yahoo.com...

** *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Wednesday, 30 January 2013

Kulit muka cantik dengan produk shaklee :-) :-)

Assalamualaikum

Kali ni akak nak cite pasal kulit muka cantik, gebus, flawless, glowing. Al kisahnya tadik akak pergi membeli stok shaklee yang diorder customer dan kengkawan..Berkenal dengan kawan baru juga member shaklee namanya CTZ (kerja mercy you)...hehehehe.

Akak queue belakang puan ctz ni, letak borang order sambil sembang-sembang, biasalahkan dah namanya pon perempuan hehehe. Then tiba time nak amek barang yang dibeli...antara barangan yang akak beli

***Energy Soy Protein
***Lechitin
***Alfalfa
***GLA
***Advance Join Health Tablet

Sementara nak nunggu nak ambek barang sambung nyembang ngan ctz nih lagik. Ok dah siap amek barang , akak pon pusing belakang. Tup-tup ctz cakap...

"Mas u elok kalau jual kosmetik"
"Hah"akak mcm terbelur kejap
"Taklah kulit muka u cantik, tak de jerawat batu, kalau jual kosmetik mesti laku"
"Hahaha, cantik lah sangat kulit i nih" (padahal dalam hati akak berbunga-bunga)


Exceli, kulit akak ni bukanlah putih melepak,gebus mcm retiss...cuma alhamdulillah takder jerawat batu,parut hitam pun takder. Rahsianya....

Akak amalkan makan alfalfa, tambah dengan minum ESP, ambil GLA complex (utk glowing kulit muka) sablum tido....

So kengkawan yang ada extra duit tu leh lah cuba shaklee collagen powder utk mencantikkan lagi kulit muka...

***Berminat???? Sila hubungi saya Masliza 012-2965214...Harga pastinya saya berikan yang istimewa untuk anda semua.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...