Showing posts with label Multivitamin. Show all posts
Showing posts with label Multivitamin. Show all posts

Wednesday, 27 May 2015

Hebatnya Multivitamin Yang Berusia 100 Tahun

2015 Shaklee Meraikan 100 Tahun Tercipanya Vitalea
2015 Shaklee Meraikan 100 Tahun Tercipanya Vitalea

Mungkin ramai yang masih tak tahu bahawa multivitamin pertama di dunia tercipta pada tahun 1915. Multivitamin daripada Shaklee ini merupakan multivitamin tertua di dunia, masakan tidak ianya sudah berusia 100 tahun. Multivitamin Shaklee dikenali dengan nama Vitalea ini sudah memberikan manfaat kepada seluruh manusia di dunia sebab itulah dia mampu bertahan sehingga 100 tahun. Hebat sungguh ciptaan Dr Forest C. Shaklee ini kan. Bukan calang-calang produk boleh bertahan sehingga 100 tahun uolls. Filem KODAK pun tak boleh bertahan sehingga sekarang bila perubahan zaman manual kepada era digital sekarang ni kan. Ingat senang ke nak cipta formula yang boleh digunakan sehingga beratus tahun lamanya. Fuhhhhh sungguh istimewa ramuan yang digunakan dalam formula Vitalea ini, sehinggakan zaman berzaman ianya digunakan manusia sejagat.

Multivitamin Tertua Didunia Berusia 100 Tahun
Multivitamin Tertua Didunia Berusia 100 Tahun

Sebelum mengenali dan jatuh cinta dengan produk Shaklee, saya sendiri tak pernah mengambil multivitamin ni. Nak dengar nama Vitalea apatah lagi kan.Tengok berderet brand multivitamin kat farmasi tetapi tak pernah pun teringin nak beli. Typical sangattttt. Sebelum tahun 2013, saya hanya makan Vitalea ni skip-skip aje. Masa tu tak tahu pun yang Vitalea ni sangat penting dalam proses untuk MENURUNKAN BERAT BADAN dan untuk MENCANTIKKAN KULIT. Tapi bila kerja saya memerlukan saya banyak turun field atau pergi site tetengah hari buta, memang saya sangat konsisten amalkan multivitamin ni. Maklumlah, drive jauh, tetengah hari memerlukan tenaga kan. hehehehe. Sekarang kalau sehari dua tak makan Vitalea ni, mesti ada rasa sesuatuuuuu sangat. seperti pasangan bercinta sehari tak jumpa gundah dulana hidup. Buat apa pun rasa tak lengkap kan.  Saya gerenti, sesiapa yang dah rasa kesan Vitalea ni, mesti tak sanggup nak skip punyalah.

Vitalea Pada Tahun 1915
Vitalea Pada Tahun 1915






Keistimewaan Vitalea Shaklee yang patut anda semua tahu ialah:

1. Penambahan tenaga - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental supaya lebih fokus dalam pembelajaran dan kerja harian.

2. Pelengkap nutrisi - untuk memenuhi kekurangan vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang. Juga mereka yang vegetarian dan anaemia

3. Keupayaan Sistem Produktif - Penting untuk kanak-kanak dan remaja yang membesar.

4. Metabolisme - Membantu dalam stimulasi metabolisma (penting untuk proses menurunkan berat badan) dan melambatkan proses penuaan.

5. Penting pada sel tubuh - menyediakan nutrien yang memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon serta kesihatan tiroid.

6. Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Vitalea Sekarang
Vitalea Sekarang 

Kalau anda semua nak merasai kehebatan dan kebaikan multivitamin tertua di dunia ini boleh hubungi saya 012-2965214. Investment yang berbaloi untuk kesihatan dan kecantikan anda.

Love 
Masliza 
nurmasliza@gmail.com

Sunday, 4 January 2015

4 Sebab Kenapa Badan Perlukan Vitamin.

Assalamualaikum, tentu kita semua biasa dengar ayat begini kan :

"Orang dulu-dulu tak makan vitamin pun sihat je. Orang asli tak makan vitamin tu sihat je".

Ini adalah antara reaksi yang sering kita dengar bila orang sebut pasal vitamin atau supplement. Sebut je vitamin atau supplement, sebenarnya ramai orang akan tersenyum sinis dan memandang sebelah mata tentang kepentingannya. Ada jugak yang menempelak dengan ayat yang seangkatan dengan ayat di atas, bila kita suggestkan amek supplement. Betul kan , betul kan hehe tapi tak semua laaaa. Zaman sekarang sekiranya kita tidak lagi mengambil suplemen ibarat kita hidup tanpa internet dah tau hehe. Banyak jenis vitamin ada Vitamin A, B,C, E, K dan banyak lagi. Vitamin B sahaja ada lebih daripada 10 jenis , haaa jenuh kan nak menghapal vitamin B1-B12 tu semua hehehe. Sumber vitamin ni berasal daripada tumbuhan dan haiwan. Boleh rujuk di bawah ni.


Sumber Vitamin dan Mineral
Sumber Vitamin dan Mineral 



Dalam kehidupan seharian kita, badan memerlukan 13 jenis vitamin dan sekurang-kurangnya 10 jenis mineral. Vitamin dan mineral ni sangat penting untuk kesihatan kita bagi membolehkan kita terus hidup dan menjadi sihat. So takde lah kena hujan sikit demam, sikit-sikit batuk, siit-sikit selesema kan. Vitamin dan mineral inilah yang diperlukan oleh badan kita untuk menghasilkan beribu jenis enzim, hormon dan penghantaran atau interaksi mesej kimia (chemical messenger) untuk membantu tubuh membesar, membaiki sebarang kerosakan, menghasilkan tenaga, detoksifikasi atau nyahkan bahan buangan, melawan jangkitan dan secara keseluruhannya memastikan tubuh berfungsi dengan baik. Ia turut diperlukan untuk memastikan tulang sentiasa kuat, mata yang tajam dan minda yang sentiasa peka. Dan yang paling penting, vitamin dan mineral dapat membantu melindungi tubuh kita daripada pentakit yang sangat digeruni seperti kanser dan masalah jantung. Semua vitamin dan mineral ni boleh kita perolehi melalui pemakanan. Walaupun kita menjaga pemakanan harian, belum tentu tubuh kita mendapat kesemua zat yang diperlukan akibat kehilangaan boleh berlaku dengan pelbagai cara.

Sebenarnya pengambilan makanan tambahan atau supplement bukanlah suatu pilihan tetapi ianya suatu kemestian. Kenapa saya cakap begitu? Sebabnya kita lebih banyak terdedah kepada pencemaran, dan pemilihan pemakanan yang kurang sihat menyebabkan badan perlu mengambil makanan tambahan atau supplement daripada sumber lain.

Supplement Adalah Keperluan Untuk Badan
Supplement Adalah Keperluan Untuk Badan


4 Sebab Kenapa Badan Manusia Perlukan Vitamin .


1. Nutrien dan zat makanan hilang ketika proses penyediaan makanan
Zat makanan seperti sayur-sayuran, buah-buahan akan hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan (memasak). Vitamin dan zat yang terkandung dalam sayur-sayuran atau buah-buahan akan musnah oleh haba semasa di masak. Hasilnya makanan kita yang siap di masak akan kurang vitaminnya. Walaupun kita memasak dengan penuh berhati-hati tetapi zat makanan sememangnya mudah musnah bila ada haba/panas. Sebab itulah bila kita memasak sayur sering kita dengar orang cakap jangan masak terlalu lama atau terlampau lembek, sebabnya ia akan merrosakkan segala khasiat yang ada di dalam makanan itu. So di sinilah kita memerlukan supplement untuk mencukupkan zat atau vitamin yang hilang tersebut.

Zat Makanan Hilang Semasa Proses Memasak
Zat Makanan Hilang Semasa Proses Memasak
Proses Kehilangan Zat Makanan
Proses Kehilangan Zat Makanan



2. Gaya hidup dan Makan Tidak Ikut Keperluan Piramid Makanan.
Perokok, orang yang meminum minuman keras boleh terganggu penyerapan zat makanan dalam diri merek. Mereka yang diet tidak mementingkan diet sihat dengan mengamalkan diet yg tinggi kafein, lemak, gula, kolestrol dan garam mengurangkan simpanan zat makanan d dalam tubuh. Disebab kan itulah pengambilan vitamin akan mencukupkan keperluan vitamin yang tidak cukup atau tidak seimbang dalam diet harian kita.. Tabiat makan ikut sedap mulut, sesedap rasa tekak nak telan juga menyebabkan kita perlukan vitamin tambahan. Kita makan mengikut rasa dan bukan sebab khasiat yg ada pada makanan itu contoh paling dekar ialah tiap pagi berapa ramai rakyat Malaysia ni makan nasi lemak dn roti canai. Pehtu lunch makan nasi beriyani malam makan gast food. Haaa kalau dah tetiap hari cenggini cara makan nyer, memanglah badan tak dapat menikmati zat makanan yang seimbang. Mana kita nak kebaikan daripada sayuran dan buah-buhan kalau dah makan semuanya 'ikut sedap tekak dan mata' kan. Dah tak cukup zat, maka badan pun akan sentiasa makan kerana lapar bukan sbb memerlukan zat makanan tu.

Makanan Yang Tinggi Kolesterol dan Kurang Berzat
Makanan Yang Tinggi Kolesterol dan Kurang Berzat


Piramid Makanan
Piramid Makanan

3. Tabiat Suka Makan Di Kedai.
Bab ini memang tak saya akui kebenarannya. Makcik saya sendiri asal lebih suka makan di luar atau beli makanan di luar rumah. Bukan saya cakap tak boleh makan di luar, tetapi alangkah elok dan molek jika kita dapat hadkan makan di luar tu. Selain jimat, makan di rumah lebih terjamin kebersihannya dan lebih sihat. Makanan di luar banyak menggunakan perisa spt monosodium glutamate ( msg), garam, gula yang memang merbahaya pada badan kita. Oleh itu kita harus lebih peka dan memilih makanan supaya kita tidak mudah terdedah kepada serangan penyakit lain.





4. Pengambilan Ubat-ubatan
Kekerapan mengambil pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Sebagai contoh, antibiotik yang kita ambil bukan sahaja merosakkan bakteria jahat tetapi ia turut memusnahkan bakteria baik yang ada dalam badan. Apabila bakteria baik ini semakin berkurangan dalam badan, keupayaan badan untuk menyerap zat makanan juga akan semakin menurun dan lemah. Disebabkan itulah kita perlukan vitamin atau supplement untuk mengembalikan kekuatan semulajadi badan melawan penyakit. 

Ubatan Menganggu Penyerapan Zat Makanan Oleh Badan
Ubatan Menganggu Penyerapan Zat Makanan Oleh Badan



Hidup dalam dunia yang semakin canggih dan moden ni, kita memang tak boleh nak elakkan daripada kesemua 4 sebab di atas. Bohonglah kan kalau saya cakap kita langsung tak pernah makan di kedai, atau kita langsung tak pernah ambil antibiotik atau ubat dari klinik kan. Jadi sebagai gantiknya kita boleh ambil vitamin atau supplement untuk mencukupkan keperluan zat badan kita. Paling tidakpun kita memerlukan multivitamin atau pun vitamin C sebagai perisai diri kita daripada jangkitan penyakit viral seerti batuk dan selesema. Multivitamin Shaklee dikenali dengan nama Vita-lea dan Sustain Release Vitamin C daripada Shaklee memang telah terbukti semulajadi, selamat dan berkesan. Opsss bukan saya cakap amek supplement Shaklee ni anda tak akan demam atau sakit, tetapi ianya dapat membantu diri kita daripada kekerapan demam atau jatuh sakit. Sebabnya badan kita memang perlukan vitamin untuk terus 'bekerja' dan menjalankan tugasanya.

Nak vitamin Shaklee? Ada banyakkkkkk jenis vitamin yang ada, boleh dapatkan konsultasi produk daripada saya secara percuma ok. Nak tanya bagaimana nak mengumpul vitamin untuk poket anda setiap bulan pun boleh tanya saya. 

Tataaaa
Mas 012-2965214

Sunday, 14 September 2014

Mealshake Makanan Tambahan Untuk Anak Anda

Sesetengah ibu menghadapi masalah bila anak terlalu memilih makanan. Walaupun anak saya tidak memilih makan--apa yang ada semua dia sapuu hehehe, tetapi saya melihat anak makcik saya yang terlalu memilih makanan di zaman kanak2 nya. Dia cuma akan makan kalau ada ayam itupun wing sahaja. Sayur semuanyaaa dia tak makan, even kalau ada sayur dalam makanan pun dia sanggup kutip segala sayur yang berwarna warni tu buang. Lebih parah cebisan bawang dalam makanan pun dia akan kutip satu-satu tau. Buah pun hanya makan apple merah yang kulitnya merah menyala-nyala tu...setiap kali balik kampung memang ummi dia dan kami pening sebab tak larat kot nak melayankan kerenah makan dia tu. Nak ayam jeee. Itu pun nak wing saja, ayam pun nak ayam masak merah atau ayam goreng je. Haaaruuu betui kan... Sudahlah tinggi kolesterolnya, tinggi pulak kandungan lemak dan garam....



Yummeh, tapi sayang menu tidak sihat
Yummeh, tapi sayang menu tidak sihat


Anak Picky Eater
Anak Picky Eater


Antara makanan ringan atau junk food kegemaran kanak-kanak
Antara makanan ringan atau junk food kegemaran kanak-kanak
Junk Food atau Jajan atau Makanan Ringan Yang Terkenal Zaman Saya
Junk Food atau Jajan atau Makanan Ringan Yang Terkenal Zaman Saya 

Ada kanak-kanak yang cuma suka minum susu atau makan jajan, atau makan gula2 jeee setiap hari kalau pun makan nasi alahai secoit jeeee. Memang sah sah tak cukup zat jika begitu cara makannya. Jajan atau makanan ringan sangat tinggi kandungan garam, lemak, gula dan takde zat langsung. Ni adalah antara makanan ringan yang menjadi favourite anak-anak kita.  Pening juga seorang ibu jika anak mereka terlalu obses dengan sesuatu makanan yang langsung tidak berzat untuk mereka. Semasa perkembangan anak-anak ni lah kita sebagai seorang ibu patut memberikan zat makanan yang seimbang kepada anak-anak kita. Pemakanan seimbang pada fasa perkembangan anak-anak adalah penting untuk mengoptimumkan perkembangan fizikal, mental, emosi dan mencegah penyakit dari usia kanak-kanak.

Mealshakes Dengan Perisa Vanilla
Mealshakes Dengan Perisa Vanilla

Haa nampak tak aktress cantik kita Rita Rudaini pun mempercayai Mealshakes. Dah sah
sah dia tu retis tapi sebagai seorang ibu tentunya dia mahukan yang terbaik untuk anaknya. Sesudu mealshakes dengan perisa vanilla sangat harum baunya. Anak saya Muhammad Firas sukaa sangat mealshakes ni sebab aromanya seakan akan ais cream. Tempted sangat....Satu hidangan mengandungi 120kalori sahaja...                                                  


Wah artis pun bagi anak mereka Mealshakes
Wah artis pun bagi anak mereka Mealshakes



Anak adalah anugerah Allah yang tak ternilai. Semua ibu bapa sayangkan anak2 mereka, itu saya yakin sangat. Tetapi jangan kita sebagai ibu bapa alpa dengan membiarkan sahaja anak-anak memilih makanan kegemaran yang biasanya tidak membantu perkembangan mereka. Itulah sebabnya kanak-kanak ni memerlukan pilihan makanan segera yang juga baik untuk mereka - pilihan makanan yang rendah lemak, rendah-glycemic, dan mengandungi keperluan vitamin dalam badan. Opsss kanak2 memang tak suka kalau diberikan apa jua supplement dalam bentuk TABLET. Untuk ibu yang taknak pening2 kepala boleh mencuba untuk campurkan keperluan tambahan anak2 dengan makanan mereka. Mealshake ialah makanan tambahan yang terbaik untuk kanak-kanak. Ianya multivitamin dalam bentuk serbuk yang boleh dicampurkan ke dalam minuman anak anda.


Kenapa Mealshakes Istimewa???

Mealshakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino yang mana ianya mudah diserap oleh badan. Ia nya diperbuat daripada bahan semulajdi so ibu-ibu tak perlu risau tentang keselamatan produk ini kepada anak memasing. Bahan semulajadi yang dimaksudkan ialah buah-buahan, sayur-sayuran, soya non GMO, lactalbumin (sejenis susu) serta beberapa campuran lain. Lactalbumin ialah bahan terbaik yang mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mujdah diserap badan samaada bayi, akank-kanak, atau orang dewasa. Ianya rendah glisemik indeks. APA tu glisemik indeks??? Glisemik Indeks adalah ukuran seberapa banyak kesan suatu makanan yang mengandung karbohidrat dalam meningkatkan kadar gula darah setelah dimakan, dibandingkan dengan glukosa atau roti putih. Makanan dengan glisemik indek yang rendah mengalami pencernaan dan penyerapan yang lebih lambat sehingga peningkatan kadar glukosa dan insulin dalam darah akan terjadi secara perlahan-lahan. Makanan dengan indeks glikemik rendah telah terbukti memperbaiki kadar glukosa dan lemak pada pesakit-pesakit diabetes, selain ianya dapat mengawal nafsu terhadap makanan manis. 


Sebenarnya mealshakes ni bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi ianya sesuai untuk bayi dan juga orang dewasa, cuma kanak-kanak lebih menggemari aroma vanillanya. Golongan dewasa boleh mangambil vitalea sebagai alternatif kepada multivitamin heheheh. Mealshake ni sesuai untuk kanak-kanak yang sembelit kerana ianya kaya dengan serat larut untuk membantu membuang sisa makanan yang dihadam. Kalau orang dewasa yang sembelit senang nak diuruskan betoi tak? Tapi kalau bayi atau kanak-kanak yang sembelit ni menanggis dan merengek ajelah yang mereka tahu. Kesian sangat kan. Nutrisi lengkap dengan 19 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan badan membantu kadar penyerapan vitamin dalam badan. Ianya membantu tumbesaran kerana kandungan asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan melambatkan proses penuaan. Ianya berkhasiat, hidangan yang ideal, serta enak dan menyelerakan.


 Khasiat Mealshakes
Khasiat Mealshakes

Jadi ibu-ibu setiap kali membeli kan makanan untuk anak-anak pastikan indeks glisemik yang rendah supaya kita tidak memberikan makanan yang menjerumuskan anak kepada penyakit. Budak, memang lah mereka akan menjerit dan menangges minta belas simpati mak bapak untuk dapatkan makanan kegemaran mereka yang eiiii takde manfaat langsung malah menyumbang pada gelajala penyakit pula.

Untuk anak yang takde selera makan, mealshakes ini sangat membantu. Dan yang memilih makanan tu memang tidak dinafikan lagi keberkesanannya. Malah untuk anak-anak yang sering demam juga disarankan mengambil mealshakes ni untuk meningkatkan sistem imune mereka.

Mealshakes French Vanilla dengan hanya RM113.75 untuk satu canister (544gram). Sehari hanya satu sudu (sukatan berbeza mengikut umur mereka). Dapatkan promosi September ini beli 6 percuma 1.

Shaklee Independent Distributor
Nur Masliza 012-2965214


Monday, 1 July 2013

Shaklee Penuhi Keperluan Nutrient Ibu Hamil Semasa Berpuasa

Alhamdulillah kita semua sudah pun melepasi 6 bulan pertama bagi tahun 2013 ni. Tentunya hitam putih, pahit manis dan warna warni telah tercatat dalam kanvas 2013 ini kan. Pada saya Jun 2013 sangat bermakna, bukan saja dalam kerjaya tetapi perkembangan dalam biz shaklee juga.

Julai dah datang, maknanya tak lama lagi kita semua akan berpuasa. Teringat pengalaman saya berpuasa semasa mengandungkan Firas dulu. Puasa tahun 2010 usia kandungan 5...Hehehehe..Siapa kata ibu mengandung tak boleh berpuasa kan, siapa yang berpandangan begitu memang silap. Lain lah kalau ibu preggy tu asyik muntah dan langsung tak boleh bangun, maka di haruskan untuk ibu membuka puasanya. Saya hanya tinggal puasa 2 hari sahaja sepanjang mengangung, itu pun sebab dah muntah sampai badan tak boleh nak bangun. Huhuhu...Masa saya preggy dulu, tak banyak bahan bacaan yang mendedahkan tentang produk shaklee di blog atau internet. Atau mungkin time tu saya tak byk menggunakan khidmat Dr Google  ni hahahaha.

Setelah terlibat dengan shaklee ni, memang banyak diketahui tentang manfaat produk shaklee kepada ibu mengandung, terutamanya yang berada dalam fasa muntah-muntah (1st trimester). Dan untuk ibu preggy berpuasa, shaklee mempunyai set lengkap untuk membantu ibu atau bakal ibu mengatasi masalah tersebut. Gabungan ESP, Performance Drink, Mealshake, dan Vitalea akan membantu ibu hamil mengatasi masalah pening, mual-mual, letih lesu dan sakit kepala.

Berikut adalah menu yang dicadangkan kepada ibu hamil:

Bersahur
2 sudu esp+1 sudu mealshake - gabungan esp dan mealshake ini akan memberikan ibu tenaga sepanjang hari mengelakkan ibu dari rasa keletihan yang melampau. Selain daripada itu, minuman ini adalah gabungan protein (ESP) dan multivitamin (mealshake) yang membantu tumbesaran bayi dalam kandungan.

500ml Performance drink (sebelum habis waktu sahur) - mengelakkan dehidrasi (dehydration)

Berbuka
Jika ibu tidak berselera untuk makan nasi bolehlah ambil esp+performance drink. Ataupun boleh minum performance drink.

Selepas berbuka
Boleh ambil vitalea agar ibu hamil tidak lah rasa letih, selepas seharian berpuasa. Vitalea adalah multivitamin yang sangat mudah diambil oleh ibu hamil. selain itu, ia juga mengelakkan ibu dari terkena tekanan darah rendah.

So bagaimana, diharapkan info yang dikongsi ini akan membantu ibu-ibu hamil untuk lebih bertenaga menghadapi Ramadhan dan lebih fokus melakukan amalan sunat di bulan yang penuh barakah dan mencari malam al qadar...


Masliza : 012-2965214
nurmasliza@gmail.com

Friday, 1 February 2013

Tambah Susu Badan Dengan Vitamin Shaklee

OK petang  ni kita nak story pasal susu ibu. From my experience menyusukan anak sambil bekerja sangatlah mencabar. Apatah lagi kerja yang memang sentiasa berdepan dengan tekanan. Pengeluaran susu ibu akan merudum jika ibu berada dalam beberapa keadaan dan stress adalah satu puncanya.

Pengalaman saya semasa anak pertama untuk menyusukan anak sangatlah perit. Sudahlah tiada ibu yang aboleh guide, my MIL pulak punyalah tak support :-( . Sedih Ok bila tiap kali menyusukan anak MIL selalu cakap cucu dia menanggis kerana susu saya tak cukup..macam-macam perasaan pun ada. Dengan kata lain stress lah..

Masa tu saya langsung tak terdedah dengan vitamin untuk menyusukan anak..Hanya yang tahu time tu fenugreek..itu pun punyalah susah nak mencarik huhuhu. Tapi Allah itu maha adil, maha bijaksana...Niat suci saya untuk menyusukan anak (even tak 100% bf) tercapai sehinggalah usia Muhammad Firas mencapai 12 bulan. Hajat di hati Allah je tahu saya memang nak bf lagi, tapi disebabkan anakanda terchenta tu sangatlah aktif mengigit jadi terpaksa berhenti....hehehehe

Sebenarnya semasa saya menyusukan dulu banyak juga saya meng 'google' supplement utk tambah susu, tapi infonya sangatlah sedikit. Hah sekarang ni type je kat google tips banyakkan susu ibu...tu dia berderet info hehehehehehe. Nak tahu set untuk menambah susu ibu? Memekatkan susu ibu? dan dalam masa yg sama set ni boleh mencantikkan kulit kita? tadaaaaaaaaaaaaaa

Set Menyusu Shaklee
Set Menyusu Shaklee

Nampak mcm banyak jer kan ...Tapi percayalah kesemua vitamin ini SANGAT-SANGAT membantu pengeluaran susu ibu, terutamanya ibu bekerja yang sentiasa mengepam hehehehe (Mcm saya dulu2)...Setiap dua jam saya pam susu utk stok Muhammad Firas....Hasilnya anak saya gebussss hehehehehe (bam bam lah tu hahahah)

Hubungi saya jika ibu ibu ingin menyusukan anak-anak....Sangat berbaloi pelaburan untuk vitamin sebegini kerana hasilnya anak lebih rapat dengan kita..Jimat punsatu hal hehheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...