Showing posts with label Prosante. Show all posts
Showing posts with label Prosante. Show all posts

Saturday, 30 January 2016

3 Sebab Mengapa Ramai Orang Alami Masalah Rambut Gugur


Ramai orang termasuklah saya sendiri runsing bila setiap kali nampak rambut berguguran di lantai atau setiap kali menyikat rambut ada sahaja yang gugur. Memang boleh buat stress sebab asyik terfikir 'nanti botak laa kalau lama-lama macam ni' atau 'Allah bersepah nya rambut ni kat lantai.' Hehehehe. Pada saya setiap kali nampak helaian rambut kat lantai di rumah atau di bilik mandi memang tak sedap mata memandang. Tangan mula nak carik penyapu hehehehe.

Sebenarnya adalah sesuatu yang normal kalau rambut gugur 100 helai sehari. Tetapi ianya jadi TAK NORMAL kalau dah 100 helai setiap jam hehehehe. So kalau setiap kali kita sikat rambut ada dalam 10 helai rambut yang gugur tu dikira normal lah. Pheeewwwww mujur hehhehe.

 Ok saya kongsikan dengan anda semua beberapa sebab mengapa  ramai orang mengalami masalah rambut gugur:

1- Hormon tak stabil. Bagi wanita ia dikaitkan dengan kehamilan, bersalin, putus haid, dan pengambilan pil perancang. Bagi lelaki yang ada masalah hormon tiroid juga boleh mengalami masalah rambut gugur.


2- Kurang vitamin yang penting kepada rambut seperti biotin, vitamin B6, B12, dan zink.

3- Produk yang tidak sesuai juga menyebabkan rambut gugur, terutama jika terlalu kerap bertukar jenama penjagaan rambut.

Jika anda mahu alternatif penjagaan rambut yang selamat dan semulajadi, saya mencadangkan set Prosante Revitalizing Shampoo, Replenishing Conditioner dan Nourishing Scalp Treatment. Dulu saya pun hadapi masalah rambut gugur yang agak serius, tetapi sejak konsisten menggunakan set Pro Sante dari Shaklee ni, Alhamdulillah rambut gugur dah makin kurang. Bukan makin kurang tapi sangat berkurang dengan banyaknya hehhehe.


Set Pro Sante Untuk Masalah Rambut Gugur Dari Shaklee
Set Pro Sante Untuk Masalah Rambut Gugur Dari Shaklee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...