Showing posts with label Vivix. Show all posts
Showing posts with label Vivix. Show all posts

Friday, 31 July 2015

Vivix Terbukti Berkesan Membantu Masalah Kesihatan Kronik

Dalam banyak-banyak produk Shaklee, Vivix adalah antara supplement yang berada dalam kelasnya yang tersendiri. Ianya dikenali dengan nama produk PREMIUM Shaklee. Yelah sebotol Vivix ni mempunyai banyak khasiat dan sangat membantu menyelesaikan masalah kesihatan kronik. Usia Shaklee pun dah lebih dari 50 tahun berada di pasaran, dan Vivix antara keluaran terbaru dari Shaklee, latest research and technology. Latest tak latest pun , dah lebih kurang 5-6 tahun rasanya masuk dalam pasaran negara kita. Yelah produk di bawah usia 10 tahun biasanya kita panggil prosuk terbaru ter latest kan heheheh. 4 bahan utama yang digunakan dalam menghasilkan Vivix ialah:




1. Anggur Muscadine mempunyai 40 KALI GANDA LEBIH polifenol. Ia juga tinggi antioksida dan ada ciri2 anti radang. Terbukti memberi manfaat kepada kesihatan kardiovaskular, mencantikkan tahap gula darah, mencegah penuaan pramatang, dan banyak lagi!

2. Elderberries Eropah. Beri ada banyak jenis, kalau ikut kasta, kasta paling tinggi beri terbaik adalah elderberries. Sejak berabad dulu, elderberries telah digunakan untuk artritis, asma, sembelit , ubat selsema. Elderberries juga menguatkan imuniti badan kerana kandungan kalium dan vitamin C nya yang tinggi. Antioksidan yang kuat ini membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh toksin alam sekitar, diet rendah dan tekanan. Ia juga mengurangkan kesan kerosakan yang berlaku akibat kolestrol jahat di samping mengelakkan platlet dari melekat pada salur darah. Elderberry juga membantu meningkatkan penglihatan malam 

3.Polyganum Cuspidatum. Sumber semula jadi resveratrol.Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi olahraga, mengurangkan berat badan dan membantu dalam mencegah pertumbuhan tumor.

4. Lobak Ungu. Lobak ungu merupakan sumber vitamin A yang baik dan mengandungi fitokimia termasuk karotenoid, phenolic, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpens. Ini adalah fitokimia yang mempunyaiantioksidan, anti-bakteria, anti-radang. Lobak ungu juga mengandungi antosianin, yang diketahui mempunyai ciri-ciri anti-oksida sangat tinggi.

Haa kalau lihat pada 4 jenis ramuan je yang digunakan untuk menghasilkan Vivix ni seolah-olah kita tak percaya yang KHASIAT nya yang NGETOP kan heheh. Vivix telah terbukti banyak membantu dalam masalah2 berikut:


• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh

Boleh baca tentang kebaikan Vivix dalam membantu pesakit kronik mendapatkankualiti kehidupan yang lebih baik DI ENTRI INI dan DI SINI. Bak kata orang tua-tua "tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata" kan. Begitulah juga dengan saya, jika Vivix ini tidak berkesan kepada keluarga saya tentulah tidak saya beriya-iya saya sharing tentang kebaikannya di sini. Untuk mereka yang ada di kalangan ahli keluarga atau sahabat handai yang menghadapi masalah kesihatan serius dan kronik boleh mencuba Vivix sebagai ikhtiar untuk pulih. 

Masliza
019-624 2900
nurmasliza@gmail.com


Friday, 30 January 2015

Perbezaan Detox Darah, Detox Hati dan Detox Usus Yang Perlu Kita Tahu

Assalamualaikum semua. Kita memang biasa dengar tentang DETOX kan. Bila sebut tentang Detox ramai yang terbayangkan proses membuang air besarkan. Bukan kata anda semua je begitu, saya pun sama. Sebelum ni kalau sebut tentang Detox saya terbayangkan proses membuang air besar. 

APA ITU DETOX?

Detox ialah proses menyingkirkan toksin daripada badan kita. Toksin yang masuk ke dalam badan kita bukan sahaja berkumpul di usus, tetapi ia juga di hati dan dalam darah kita. Pelbagai masalah kesihatan akan timbul akibat daripada pengumpulan toksin di dalam badan. Antaranya, tumor, kanser, migrain dan sebagainya. Kebanyakkan kes penyakit yang dirujuk, hampir 90% adalah berpunca daripada toksin badan.

Detox penting untuk memberikan kesihatan yang optimum, memberikan fokus dan tenaga semasa bekerja atau beraktiviti. Masalah Detox yang tidak sempurna juga menjadi masalah berat badan. Masalah kulit muka yang berjerawat, dan kulit yang bermasalah juga disebabkan kerana proses detox yang tidak sempurna. Dan jangan tak tahu, nafas berbau juga merupakan petanda bahawa detox badan kita tidak sempurna. Sebenarnya kan, Detox tu bukan sekadar buang air besar. Sebenarnya tidak tepat, kerana detox menyeluruh melibatkan:
  1. Detox Usus
  2. Detox Hati
  3. Detox Darah

Kepentingan Detox Kepada Manusia
Kepentingan Detox Kepada Manusia


1. DETOX DARAH


Pernah tak kita dengar beberapa pemimpin dunia menjalankan rawatan cuci darah untuk mengekalkan kesihatan mereka dan untuk kelihatan sentiasa segar dan bertenaga? Rawatan cuci (detox) darah ialah proses mencuci darah daripada segala toksin yang mencermakan darah kita. Darah yang penuh toksin akan menyebabkan nutrient dalam darah tidak dapat disalurkan ke seluruh badan dengan baik. Pernah tak kita terfikir, bila kita sering rasa letih dan lesu, ianya adalah petanda darah yang penuh toksin dan perlu detox darah? Toksin yang menyerang sel akan menyebabkan sel tidak dapat cas tenaga (mithocondria) yang diperlukan, dan keadaan ini dibiarkan hari demi hari dan akan merosakkan badan kita. Saya pernah dengar beberapa pegawai tinggi kerajaan yang pernah bekerja di Jabatan Perdana Menteri (JPM) di zaman Tun Mahathir berkata yang Tun menjalani rawatan mencuci (Detox) darah di USA. Tetapi sejauh mana kebenarannya hanya Allah sahaja yang tahu. Tapi kalau betul memang patut lah kita tengok Tun masih cergas dan sihat bertenaga pada usia sekarang kan. 

Shaklee juga menawarkan pilihan detox darah yang lebih murah berbanding dengan rawatan cuci darah tu. Perlu diingat, sepatutnya kita detox darah daripada awal yakni semasa kita sihat dan bukan nya setelah kita disahkan mengidap penyakit. Shaklee menawarkan jus merah (wah sedondon pula warna jua ini dengan warna darah kita kan heheh) yang dikenali sebagai Vivix. Vivix bertindak dengan merawat sehingga peringkat sel, dan memberi tenaga kepada sel, jadi inilah penyelesaian yang kita cari. Berkenaan dengan kolestrol, Phytocol membantu menghalang kolestrol melekat di dinding salur darah, sebagai salah satu cara membersihkan salur darah. Alfalfa pula tinggi alkali, yang boleh meneutralkan asid dalam badan akibat pemakanan tidak seimbang, jadi Alfalfa sangat baik untuk membersihkan darah yang tinggi asid/ meng-alkaline kan darah


2. DETOX HATI

Hati merupakan organ terbesar di dalam badan manusia. Hati mempunyai fungsi sebagai penapis atau 'filter' kepada segala jenis maknenek benda yang masuk ke badan kita- agent detox . Hati juga merupakan tempat berkumpulnya toksin-toksin serta merupakan antara organ yang paling penting dalam tubuh kita. Antara fungsi hati adalah merembeskan cecair hempedu untuk pencernaan lemak, mengawal paras gula dalam darah dan penting untuk metabolisma lemak.  

Hati Juga Berfungsi Sebagai Agen Detox
Hati Juga Berfungsi Sebagai Agen Detox


Detox hati, antara yang sering juga diabaikan. Ramai yang mengabaikan kerana mereka kurang jelas atau mungkin ambil mudah tentang fungsi hati itu sendiri. Hati secara general adalah seperti tapis yang menadah semua toksin dalam badan. Setiap hari hati akan diserang oleh toksin melalui pemakanan dan persekitaran kita, jadi sangat sangat penting untuk kita cuci hati setiap hari, bagi memastikan ianya boleh terus bekerja dengan baik. Jadi jika kita nak mengamalkan sesuatu supplement, kita pastikan dulu hati kita dapat menjalankan tugasnya dengan baik. Kita boleh membantu hati kita menjalankan tugas dengan cara detox hati terlebih dahulu. Bila hati kita sudah detox, sudah bersih, makan tugasnya lebih senang dan dapat menyerap apa jua supplement yang kita makan. Cuba kita bayangkan jika filter kita (hati) ini rosak atau bocor. Bayangkan segala toksin tu akan bersenang lenang masuk tanpa di 'filter' dan apa yang akan terjadi kepada kita nanti? Owhhh ngerinyaaaa. Salah satu aktiviti yang menyebabkan hati mudah rosak ialah tabiat merokok dan meminum minuman keras. Anda boleh baca mengenai bagaimana kerosakan hati di rawat dengan prosuk Shaklee DI SINI

Bila hati tidak detox, kita tidak boleh dapat kebaikan 100% supplement lain yang kita makan. Tegaskan kepada customer, detox hati adalah penting bagi memastikan customer dapat "value for money".



3. DETOX USUS

Detox usus merupakan istilah yang paling sinonim dan paling popular kita dengarkan. Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini. Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaupun kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi plag. Plag bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasit dan patogen yang boleh mencemarkan darah dan limpa serta meracunkan sistem keseluruhan. Haaa plag ni kita ibaratkan sebagai mendapan yang melekat lekit dalam usus kita.

Usus Yang Dipenuhi Toksin
Usus Yang Dipenuhi Toksin 
Apabila badan kita tidak mengeluarkan bahan buangan, toksin-toksin akan berkumpul di dalam usus dan mengakibatkan auto-intosifikasi ataupun penghasilan toksin sendiri. Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini ke dalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan. Sebahagian tanda-tanda yang nyata gejala toksin-toksin ini adalah : cirit birit, masalah sembelit, keletihan, sakit kepala, mata menjadi kusam, kulit yang bermasalah, berbintik, sakit otot, masalah saraf, badan dan nafas berbau serta kelihatan murung. Saya dulu memang berhadapan dengan masalah sembelit, dan saya selepas saya konsisten mengamalkan Herblax dan Peppermint Ginger, ianya yang benar- benar membersih dan memberi kelegaan kepada usus, kerana bahan- bahan dalam kedua- dua produk ini memang bertugas untuk membersihkan tangki makanan yang kita sumbat dengan macam- macam benda setiap hari. Ini adalah antara produk Shaklee yang sangat mendapat tempat untuk mereka yang mengalami masalah detox usus. Usus yang tidak detox atau tidak dicuci mengakibatkan buncit dan kegemukan. Opsssss, mak tak rela nyahh heheheh. 

Beza Usus Sihat dan Usus Yang Banyak Toksin
Beza Usus Sihat dan Usus Yang Banyak Toksin

Ramai yang mengambil mudah tentang detox sebenarnya kan. Tapi tahukah kita toksin yang memasuki badan kita jika tidak di singkin kan melalui detox maka ia akan mendatangkan mudarat kepada badan kita. Darah, hati dan usus saling bekerjasama menapis segala toksin yang di makan, yang kita hidu dan sebagainya. Penyakit yang menyerang zaman ini,  banyak datangnya daripada kita sendiri, jika kita sukar nak mengawal pemakanan dan pencemaran, adalah lebih baik untuk kita mengambil langkah berjaga-jaga dengan mencuci (detox) hati, darah dan usus kita. Biar kita mencegah daripada mengubati kan. Saya sangat terkesan dengan kesihatan hati, sebab adik saya mengalami masalah usus yang kini berjangkit ke hati dan sepupu saya juga mengidap kanser hati tahap 4. Dan alhamdulillah kedua-duanya mendapat perubahan bila consume produk Shaklee. Walaupun tidak dapat menyembuuhkan penyakit mereka 100% tetapi sekurang-kurangnya pengambilan supplement Shaklee ni dapat membantu mereka merasa lebih sihat, bertenaga dan aktif. Jangan kita tunggu bila sakit baru mahu mencari supplement, sebaliknya amalkan supplement ketika sihat supaya gajala penyakit dapat dijauhkan,


Love
Masliza 012-2965214
SID : 908080
Email : nurmasliza@gmail.com

Tuesday, 20 January 2015

Rahsia Awet Muda Tanpa Suntikan

Bila sebut tentang 'Awet Muda Tanpa Suntikan' dalam kepala mesti berfikir ada ke kekdah nak nampak cantik dan awet muda tanpa perlukan suntikan? Kalau masyarakat dulu mengamalkan susuk untuk kelihatan awet muda dan tidak dimamah usia. Malah zaman 90an pun masih ada yang mengamalkan susuk untuk terus kelihatan awet muda dan jelita. Tapi zaman moden sekarang banyak klinik yang menyediakan rawatan suntikan untuk kelihatan awet muda, cantik, gebu gebas ni. Dan fungsi susuk tradisional makin ditelan zaman, seiring dengan perubahan dunia perubatan kecantikan. Kini masyarakat lebih sukakan rawatan moden dengan menggunakan suntikan. Antara suntikan yang digunakan untuk nampak awet muda ialah suntikan botox, suntikan vitamin C dan bermacam lagi jenis suntikan yang pelik-pelik namanya. Eiii ngeri pulak tengok kulit muka di cucuk-cucuk dengan jarum huhuhu.

Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo
Awet Muda Dengan Suntikan? Nooooooo



Sebenarnya saya adalah antara followers Idealist Clinic milik Dr Aidil Azry , sebabitu lah saya kenal dengan pelbagai rawatan moden untuk kekal cantik dan jelita. Ada yanag memerlukan suntikan, ada yang menggunakan laser dan sebagainya. Ohh yer saya bukan nak promotekan clicnic ni sebab saya memang tak ada kena mengena dengan clinic ni, juga takde kena mengena dalam clinic ni cuma saya berkongsi dengan ada tentang banyaknya jenis rawatan untuk kelihatan awet muda, cantik, kurus dengan rawatan serba canggih dan moden. Anda boleh follow Instagram tersebut jika anda memilih untuk kaedah 'susuk moden' untuk kelihatan awet muda. Dan anda akan jumpa beberapa artis terkenal tanahair yang mendapatkan rawatan kulit muka di clinic tersebut. So jangan mudah tertipu dengan artis yang menjadi duta sesuatu produk kecantikan yer, sebabnya selain daripada produk kecantikan yang mereka wakili , mereka juga menjalankan kaedah kecantikan moden untuk terus kelihatan awet muda dan jelita setiap masa.

Ohhh yer saya tak cakap rawatan ni salah, sebab hak kita masing-masing untuk pilih kaedah yang macam mana untuk kekal awet muda dan cantik. Tetapi, bagi saya yang penakut ni, saya lebih suka memilih kaedah semulajadi untuk nampak awet muda berbanding rawatan moden. Wahhh rawatan macam mana tu? Apakah kaedah yang saya guna tu? Hehehe. Guna daun-daun secara semulajadi ke? Nak kelihatan awet muda kena makan sayur dan buah-buahan anti oksidan. Tapi bayangkan berapa banyak buah-buahan anti oksidan seperti anggur (merah dan hitam), delima, blueberry, strawberry, repsberry, kurma, kismis, plum, hazelnut, dan bermacam-yang perlu dimakan untuk sentiasa kelihatan awet muda ni? Satu hal tentang anti oksidan ni ialah semakin gelap warna buah atau sayur sayuran tu menandakan semakin tinggi kandungan anti oksidannya. Jom layan antara beberapa jenis makanan yang tinggi antioksidannya.


Antara Makanan High Antioxidant
Antara Makanan High Antioxidant 


Kita memang tidak boleh dan tak mampu untuk melawan penuaan yang berlaku, tetapi kita boleh mengawal penuaan berlaku sebelum sampai masanya. Kajian sains mendapati proses penuaan boleh diperlahankan manakala penyakit yang berkaitan dengannya juga boleh dicegah. Kajian saintifik mempunyai bukti yang kukuh menunjukkan bahawa bahan semulajadi yang terdapat dalam anggur yang dikenali sebagai resveratrol berupaya mengubah kesan negatif akibat pengambilan makanan dengan kalori tinggi dan meningkatkan jangka hayat pada tikus yang diuji. Untuk makluman resveratrol biasanya banyak di temui di dalam kandungan wine. Kenapa banyak dalam wine? Sebab bahan utama membuat wine adalah mengguankan anggur. Proses melambatkan proses penuaan boleh berlaku jika kita mengamalkan meminum ekstrak daripada tumbuhan semulajadi seperti Polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, european Elderberry, dan lobak ungu. Minuman ini telah pun dibuktikan oleh saintis dapat melambatkan proses penuaan dan kita mampu kelihatan awet muda tanpa suntikan. Minuman yang saya maksudkan ini ialah VIVIX, produk ini telah dipaternkan khas untuk Shaklee Corp. Salah seorang penyelidik yang menjalankan kajian mengenai keberkesanan vivix sebagai anti aging ialah David Sichlair yang merupakan penyelidik daripada Harvard Universit. Hasil kajian dan keberkesanan Vivix sebagai anti penuaan boleh di baca di link ini.

Shaklee telah mengenalpasti dan mencipta campuran polifenol yang 10 kali lebih berkuasa berbanding hanya resveratrol dalam menangani empat mekanisme penuaan sel. Wahhh jadinya campuran bahan dalam minuman botanikal vivix ini sangat ermmmm terbaik kerana ianya digabung kan dengan tumbuhan yang bukansahaja untuk memberikan awet muda tetapi membantu menyihatkan badan.

Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan
Saya Pilih Awet Muda Tanpa Suntikan



Ada beberapa teori mengapa manusia menjadi tua.

Teori Pertama berkait dengan faktor genetik iaitu sesuatu yang sudah diprogramkan, misalnya berapa kali sel akan membiak dan menggantikan sel yang lama telah dikodkan dalam program genetik. Contohnya sel yang diprogramkan untuk 60 tahun, apabila sampai usia 60 tahun, graf aktivitinya mula menurun.

Teori Kedua pula apabila seseorang menjadi tua mungkin disebabkan kesan toksin di dalam persekitaran atau pemakanan. Toksin yang terdapat secara semulajadi di dalam bentuk radikal atau ion bebas atau yang dihasilkan bahan kimia, contohnya rokok menyebabkan kematian sel lebih awal daripada kematian secara semulajadi.



Kenapa Vivix di kenalpasti sebagai anti penuaan? Apakah mekanisme utama yang terkandung dalam Vivix sehingga ia dikatakan sebagai membantu kita kelihatan 25 tahun lebih muda? Ini adalah kerana Vivix bertindah hingga ke bahagian sell (DNA) kita. Seperti mana yang kita tahu segala penyakit dan proses penuaan sangat berkait rapat dengan DNA kita. Kita mudah sakit kerana DNA kita di serang oleh virus dan bakhteria, DNA yang tua sebelum usia menyebab kan kita kelihatan lebih tua daripada usia sebenar. Dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular. Vivix bertindak dengan 4 mekanisme penuaan sel iaitu:

1. Melindungi dan Membaiki DNA
Vivix melindungi DNA daripada kerosakan oleh pencemaran, toksin, makanan berlemak dan sebagainya.

2. Menyelaraskan Genetik
Membantu melambat penuaan sel.

3. Mengeluarkan Tenaga Sel
Tenaga dalam tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru (mitokandria ni adalah penjana tenaga dalam tubuh). Sebab itulah mereka yang mengamalkan Vivix ni sentiasa rasa bertenaga, kurang penat atau letih.

4. Memperlahankan Proses Penuaan AGE (AGE – ADVANCED GLYCATION END PRODUCTS)
Jika AGE banyak sangat dalam badan manusia ia boleh menyebabkan kerosakan sel. Jadi ramuan dalam Vivix 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol mampu melambatkan pembentukan AGE.


Saya sendiri mengamalkan sesudu besar vivix setiap hari. Kadang-kadang saya jadikan jus vivix dimana sesudu besar vivix dibancuh dengan sebotoi air dan minum whole day. Tambah pulak manfaat Vivix ni bukan sahaja untuk kelihatan 25 tahun lebih muda, tetapi manfaat lain juga banyak dapat di nikmati oleh pengamal Vivix. Harganya pun jauh lebih murah daripada kaedah suntikan tu kan, dan yang paling penting ianya diformulakan daripada bahan semulajadi, selamat dan ternyata berkesan. Bulan Januari ni Promosi Vivix beli 6 percuma 1 dan beli 2 botol dapat penjimatan 5%. Dapat free membership juga untuk kedua-dua promosi ini. Uolls apa tunggu lagi kan, masa ni lah nak memborong Vivix sebelum harga naik bulan April nanti. GST oh GST ooiii jangan buat-buat lupa bila tiba saatnya GST dilaksanakan nanti.



Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan
Vivix Untuk Awet Muda Tanpa Suntikan

Campuran Vivix Dan Performance Drink
Campuran Vivix Dan Performance Drink

LOVE 
Masliza 012-2965214
SID :908080
Email : nurmasliza@gmail.com

Friday, 18 July 2014

Part 2 : Stroke dan VIVIX SHAKLEE

Ok sepertimana yang Mak Jemah janjikan sebelum ni, kali ni Mak Jemah akan sambung cerita tentang Stroke dan Vivix. Kali ni Mak Jemah nak kongsikan dengan anda semua bagaimana VIVIX SHAKLEE membantu pesakit Stroke atau angin ahmar. Jika entri sebelum ni Mak Jemah ceritakan tentang bagaimana Stroke ini terjadi , boleh baca di sini KLIK DI SINI

Mak Jemah kongsikan pengalaman pesakit stroke yang dekat dengan Mak Jemah iaitu ibu mertua ku sayang hehehe. Tahun 2011 mak mertua saya diserang stroke dan disahkan lumpuh separuh badan. Badan lumpuh, mulut pun senget dan cakap pun tidak difahami. Ya Allah, suatu mimpi ngeri untuk ibu mertuaku. Daripada seorang yang lincah kini dia terlantar dan hilang segala upaya.



Stroke Vivix
Mak Semasa Hari Persandingan Mak Jemah


Stroke Vivix
Mak Semasa Sihat



Mak semasa sihat, sebelum diserang stroke.

Meh kita layan pic selepas mak di serang stroke dan kita tengok perubahan rupa mak mertua mak jemah selepas di serang stroke ni.

Stroke dan Vivix
Keadaan Mak Selepas 2 Hari diserang stroke


Vivix
Keadaan Mak Selepas 9 bulan diserang stroke


Selepas Seminggu Consume Vivix


Vivix
Selepas hampir setahun consume Vivix



Perubahan paling ketara pada mak ialah daripada patah perkataannya yang makin jelas, kini Alhamdulillah kami dah boleh memahami apa yang mak cakap. Sebelum mengamalkan vivix emosi dan rupa mak sentiasa murung. Nak membuang air besar pun susah seminggu hanya yakkkk sekali jer. Kini dia sendiri yang cakap dia rasa badan makin sihat. Ohh satu lagi tekanan darah yang selalunya 200 lebih tu kembali normal. Seminggu di sabah masa tu kami monitor dan memang bacaan tekanan darahnya normal ( sorry pic tarak sebab mak jemah bila balik kg mmg selebek ler maklum lah kat pulau hehehe)

Memanglah kami sekeluarga happy sangat tengok perubahan mak. Sebelum consume Vivix bermacam macam supplement di belikan oleh adik ipar dan suami saya. Tapi hasilnya tetap sama juga. Yelah sebagai anak, menantu kami dan saya rasa semua orang pun sanggup berhabis wang untuk berubat kan. begitulah juga dengan kami, disebabkan siste in law (SIL) saya yang menjaga mertua, maka dialah yang paling banyak berkorban masa, dan tenaga membawa mak berubat. 

Raya tahun lepas saya beranikan diri untuk bawak balik Vivix pada mak. Memang pada mulanya suami saya agak keberatan nak bagi mak minum Vivix. Maklumlah SIL pun banyak sudah bagi macam-macam supplement untuk mak. Tapi disebabkan Mak Jemah ni degil, dan nak tengok mak mertua sihat maka mak jemah hasut dan 'rasuk' suami supaya mak amalkan Vivix. Apa salahnya mencuba Vivix pula kan. Dan hasilnya suami pun bersetuju, maka hasut dan rasuk saya  menjadiiiiii lah hehehehe. Sehari hanya sesudu kecil je. Dan Alhamdulillah suami dan SIL berjaya pujuk mak minum Vivix ni.

Haaa jangan tatau selari dengan peningkatan bonus Mak Jemah, sekarang ni Mak Jemah sponsor Vivix utk Mak mertua setiap bulan. Ewahhhh. 

Vivix
Vivix Untuk Stroke

Sebenarnya ikutkan pengalaman keluarga sebelah arwah mak mak jemah, bila diserang stroke kami akan terus berurut secara tradisional. Tapi disebabkan mak mertua  daripada latar belakang yang berlainan, maka mereka tak mempercayai kaedah moden. Mereka masih percaya pada amalan yang agak tidak logik diterima akal. 

KESIHATAN juga adalah KEKAYAAN malah REZEKI yg tidak ternilai,hanya yg telah kehilangan sahaja yg tahu betapa berharganya nikmat KESIHATAN itu..

Rasa Vivix??? Best uolls masam2, kelat manis tak rugi minum Vivix kalau anda ada sejarah darah tinggi dan stroke. Apalah sangat harga Vivix tu kalau anda mampu beli handbag yang mahal tu kan...Vivix Order Di Sini


Sayangi diri anda...

Love
Nur Masliza 012-2965214
nurmasliza@gmail.com

Tuesday, 4 February 2014

Rawat Kerosakan Hati Akibat Merokok

Baru-baru ni adik saya Hidayat dimasukkan ke hospital. Sebagai seorang kakak sulung sangat terasa sedihnya. Tapi bukan lah kesedihan itu yang saya nak ceritakan di sini, tapi nak cerita tentang pentingnya kita menjaga kesihatan.

Adikku Hidayat ni memang  jarang sangat demam atau sakit. Dia ni merupakan seorang perokok tegar. Dia curik2 hisap rokok sejak sekolah rendah lagi. Memang dia ni anak yang ketegaq kata orang. Adik beradik yang paling degil aku rasa. Tahu ajelah kalau dah perokok tegar ni, ditambah pula dengan tabiat buruk pemakanan dia yang mmg suka makan berminyak berlemak dan paling best bila lepas makan tu tidoq mcm ular sawaaaa.

Dia di masukkan ke hospital sebab muntah dan berak berdarah. Sampai sekarang pun doktor tak tahu apa penyakit dia. Memula melawat dia ke hospital alahaiii kesian nya tgk dia, muka pucat lesi, nampak pulak dia darah yang tergantung kat katil dia. Bukan itu saja, platlet pun kena masukkan dalam badan dia. Masyaallah sedihnya. Tuhan je yang tahu masa tu sebab takut dia mengalami KEROSAKAN HATI sebab dia perokok tegar. Suzie adikku pun tak percaya sampai serius sekali keadaannya. Bila diberitahu punca muntah dan berak berdarah adalah disebabkan saluran makanan dia di lehernya koyak sebab makanan tersangkut si situ. Puncanya sebab lepas mkn dia tidor. Saluran usus pun ada koyak sikit kata doktor, tgk betapa susahnya hidup akibat tabiat pemakanan kita. Ok rasa lega sikit bila tahu masalah usus, tapi bila diberitahu kemungkinan hati dia mengalami masalah kami mula rasa berdebor-debor sekali lagi. 
Haaa inilah ghoper orangnya, ewahh senyum nampak...padahal, padahal. Hihi.
Tak sangka punca muntah darah hanya kerana makanan tersangkut dan kerana dia perokok tegar. Memang hasil scan hati dia menunjukkan hati nya hitam...haa apalagi kesan daripada asap rokok lah tu. Jadi ingatkan lah orang tersayang anda ayah, suami, adik atau kawan2 mengenai bahayanya merokok dan pentingnya menjaga kesihatan.

Bila dah keadaan mcm gini, saya suggestkan vivix, dtx, dan ostemetrix untuk adik aku ni. Vivix mampu mengurangkan ketagihan merokok dan menyembukan luka (sudah terbukti pd adik ipar saya yg luka operate dia cpt sembuh), dtx pula untuk mencuci hati dan mengurangkan risiko hati dia makin rosak. Ostemetrix pula supaya pembuangan air besar aka berak lancar.

Anda diluar sana pun boleh mencuba produk shaklee ni. Produk ni memang bagus dan berkesan sebab tu saya share disini.


**Nur Masliza 012-2965214

Wednesday, 26 June 2013

Vivix : Menyembuhkan Luka Yang Sangat Berkesan

OK hari ni rasa-rasanya nak story mory tentang Vivix shaklee. Yup, jika diikutkan harga Vivix ni tergolong dalam harga yang mahal. Tetapi jika kita tahu akan khasiatnya, tentulah kita akan jatuh hati dengan produk ini.

Saya mula membeli vivix untuk menyembuhkan luka kaki adik ipar saya yang terlibat dengan kemalangan pada Februari lalu. Mmg kalau ikutkan adik saya dan suami nya tak mampu nak beli vivix maklumlah sejah Feb-May adik saya terpaksa cuti tanpa gaji untuk menjaga suaminya itu. Kami 4 beradik dan Kak Ma (ibu saudara) ni dah yatim piatu, so kalau saya tidak berbuat baik dengan adik beradik saya siapa lagi kan. Sejak kedua ibu bapa meninggal, kami banyak terhutangbudi dengan Kak Ma dan suaminya. So bila saya dah kerja dan ada wang tambahan, saya seboleh-bolehnya tak nak menyusahkan Kak Ma lagi. Berbalik pada vivix tadi, dengan bonus shaklee saya belikan vivix dan bermacam supplement lain untuk adik ipar saya tu. Memang pada mulanya adik saya agak memandang rendah pada vivix, sekali sekala sahaja dia bagi suaminya minum.

Bulan May lalu adalah promo utk vivix, dan pada masa tu adik saya mmg risau sebab kaki suaminya masih belum dpt dioperate. Uishh lama kan. Siapa yang tak risau, tambahan luka tersembunyi di kaki suaminya menyebabkan dia bertambah risau. Nak dijadikan cerita, dia baca byk testimoni yg saya share di fb tentang vivix, so dia pun sambung balik bagi suaminya minum vivix. Memang luka di kaki suaminya dalam dan besar, so operation tangguh lagi, ada diabetic lagi tu. Allah itu maha kuasa, adik saya takl ada pilihan lain dan terus lah bagi vivix sebab kakaknya ni asyik membebel aje. Selepas seminggu dia kasi vivix luka di kaki suaminya makin mengecut. Barulah adik saya yakin dengan vivix bia tgk luka kaki suaminya mengecut. Time tu dia terus berhenti minum gamat lah, mcm2 lagi lah supplement. Hehehehe. dia terus order sebotol lagi vivix, dan saya yakin rezeki saya akan bertambah bila saya banyak bersedekah. Dan ini lah gambar luka di kaki adik ipar saya tu...tak tipooo tau hahahaha.



Pada 18 or 19 June (loopa lah pulak hahaha) adik ipar saya sudah dioperate di hospital Taiping, dan doc ckp kakinya kan jadik pendek sebelah disebabkan tulang yg patah dan hancur dah terlalu lama. Sedeh lah pulok dengor...

Untuk penyembuhan berterusan luka operate tu saya cadangkan adik saya teruskan bagi vivix 2sudu setiap hari supaya luka tu cepat sembuh. Nasib baik kali ni dia dah yakin dengan keajaiban vivix hahahaha. Dan ini lah gambor kaki selepas operate... tu ngilu dan menyakitkan mata yang memandang huhu. Pergh semalamam selepas keluar OT tu darah tak henti-henti mengalir, Allahuakbar sakitnya..Adik saya terus kan kasi suaminya vivix without fail setiap pagi. Dah selepas hampir seminggu menjalani pembedahan, dan memang terdapat perubahan pada luka di kaki adik ipar saya tu. Luka tu dah  nampak makin bercantum, badan adik ipar pun cargas jer (ikut apa yg adik saya ceritakan tu lah heheheh). Dan tadaaa gambor nya. Gambor ketiga tu selepas seminggu di operate. Hampakkan kulitnya dah makin bercantum..




Ok saya akan terus berkongsi perkembangan dan keajaiban vivix merawat luka dan penyembuhand dalaman ini pada episod akan datang. Ewahhh mcm kat TV lak hahahah.

Apa yang hebatnya vivix tu yer?

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.



Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.



Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

WAHHHH membantu meremajakan kulit...nampaknya sesapa nak nampak muda belia boleh amalkan vivix juga heheheh






















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...